دلنوشته و عکس

AvazeeQoo



دوست دارم یه اتفاقى که براى یکى از دوستام افتاد براتون بگم بزارید از اینجا شروع کنم که یه روز یکى از دوستام که خیلى برام عزیز بود بهم تلفن کرد تا گوشىُ جواب دادم زد زیر گریه انقدر بد گریه میکرد که نمیتونست حرف بزنه فقط فهمیدم که گفت بیا پیشم اگه میتونى
با عجله بلند شدم اولین مانتو که جلو دستم بود برداشتم یه شال که فکر میکردم مال خودمه انداختم روى سرم ،با عجله شروع کردم بستن بند کفشام دقیقا همونجا فهمیدم چه اشتباهى کردم کفش بند دار خریدم وقتى عجله دارى شروع میکنن به شیطنت انگار بازى بالا بلندى هستش که قرار اون بپره پایین و اون یکى بپره بالا
با کلى گره کوره بلاخره بستمش
با اولین ماشین خودمو بهش رسوندم
وقتى وارد اتاقش شدم از چشماش فهمیدم چقدر کارم سخته براى آروم کردنش یه نفس عمیق رفتم سمتش بغلش کردم
باهم نشستیم رو تخت،کلى دستمال مچاله خیس تو دستش نگه داشته بود که خبر از یه اتفاق بد و ساعت ها گریه کردن میداد
شروع کرد به گریه کردن و بلند بلند میگفت من چقدر بدبختم اصلا چطور نفهمیدم زن داره،من ،من با اون احمق رفتم لباس عروسى دیدم ،قرار بود بعد تاسوعا و عاشورا بیان خواستگارى
جا خوردم چشمام گرد شد یهو یه هییییییین بلند کشیدم گفتم
محموووووووود؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
همونجورى که بینیشو بالا میکشید  پاک میکرد با عصبانیت گفت نه بابام،اره دیگه
تازه فهمیدم قضیه چیه انگار که باهم  صحبت میکردن اقا محمود بیرون بودن یادشون رفته بود تلفنُ قطع کنن وقتى زنش میاد تو ماشین میشینه به صحبت و اونم قربون صدقه خانم میرفته دوستم همه رو با جزئیات شنیده بود
فهمیدم کلا باید اساس رو جمع کنم براى یه مدتى بیام پیشش این چیزى نبود که من با چند ساعت بتونم حلش کنم
از اون موضوع شش سال میگذره و دوست من هنوزم نتونسته به کسى اعتماد کنه و بدبین شده ،حتى با چندین و چندبار جلسه مشاوره
و من بهش حق میدم،همیشه تو صحبتمون میگه اگه اینم اینجورى بشه؟؟!!!
گاهى دلم براى نسل بعد خودمون میسوزه که ما قربانى این آدمهاى مریض میشیم و بهمون بى اعتمادى و بدبینى یاد میدن و ما هم به نسل بعد خودمون یاد میدیم
وقتى مرد یا زنى از لحاظ روحى بهم  دیگه آسیب میزنن،مثل سرماخوردگى نیست که دوره داشته باشه ،دوره غم و از دست دادن کوتاهه اما بى اعتمادى و بدبینى شاید سالیان سال یا حتى تمام عمرممکنه ذهن و افکار آدم ترمیم نشه،این کارو در حق همدیگه نکنیم مادر یا پدر بدبین ،شکاک و بى اعتماد فرزندانى همچون خودشون بوجود میارن و تربیت میکنن  با جملات مراقب باش،نکنه اینجورى بشه،این اینجورى نیست که نشون میده و ...و حتى نمیتونن در زندگى عادى و زناشویى موفق باشن
زمانى که لطمه میزنید میرید فقط یک قربانى نیست بلکه خیانت به نسلمون هست،کارى نکنیم باعث بى اعتمادى و بدبینى هم بشیم لطفا.


عکس و متن _مهدیه مدنی

photo by myself

نظرات  (۳)

۲۵ اسفند ۹۷ ، ۱۰:۵۲ عبداله رضوی
متاسفانه عمق فاجعه از این بیشتره...
مخصوصا تو ایران! الان اگه حواست نباشه کلاهت پس معرکه اس
نه تنها تو زمینه ازدواج بلکه در همه زمینه ها
الان حتی باید مواظب جونت هم باشی
سلام 
آدم باید مثبت فکر کنه حتی تو عمق فاجعه ، یک در صد فکر کنه که با اون آقا ازدواج کرده بود و وارد بازی کثیف همسر دوم شد ، اون آقا مطمئنا برای سوء استفاده با ایشون وارد رابطه شده بودند ، اگر هم با هم ازدواج می کردند محمود واقعا مال ایشون نبود جسمش مال ایشون بود اما روح و روان و عشقش پی دلدار خودش بود 
از این جهت میگم خداشو شکر کنه که تلفن رو قطع نکرده بوده و فهمیده ، درست شکست عشقی خورده و ممکن به زودی التیام پیدا نکنه اما خیالش از بابت نفرین پی سر و عواقب بعدش راحت ، تموم میشه غصه ها ، روز خوب هم می رسه 
ببخشید پر حرفی کرذم 
موفق و موید باشید 
پاسخ:
سلام دوست عزیز بله کاملا صحبت های شما درست هست اما افکار و احساسات افراد متفاوت هست
خیلی خوبه شما انقدر مثبت نگر و منطقی هستین اما همه مثل هم نیستن
خیلی خوشحالم دخترایی مثل شما هستن انقدر منطقی و مثبت اندیش
موفق باشید.
۱۰ خرداد ۹۸ ، ۱۹:۳۸ محمد حسن بزرگی
عشق کردم با نوشته هات مرسی ازت
خودم رو معرفی کنم
من محمد حسن بزرگی هستم گزارشگر رسمی فوتبال
اگه براتون مقدور هست من رو هم دنبال کنید!
(: